
Dijital pazarlama; yeni başlayan işletmelerin çoğu bu kelimelerden nefret eder ve onlar için dijital pazarlama daha da zorlaşabilir. Akla gelebilecek hemen her alanda web siteleri ve rakip işletmeler olduğu için, dijital pazarlamayı rakiplerinizde farklılaşmak için kullanmak inanılmaz bir zordur. Tabi ayrıca özellikle dijital pazarlama bütçenize koyacak kadar paranız yoksa daha da zorlaşır.
Ancak, finansal durumları ne olursa olsun, herhangi bir işletmenin işlerini pazarlamak için kullanabileceği pek çok ipucu var. Başarılı bir dijital pazarlama stratejisi geliştirmek için beş ipucu.
1. Hedef kitlenizi unutmayın
En önemli ipucu Pazar Araştırmasıdır. Hedef kitlenizi doğru tanımlamak ve doğru tanımak pazarlama için çok önemlidir. Elinizde, dikkatlerini çekmeye çalıştığınız kişilerin belirli demografik bilgileri var mı?
Hedef kitleniz hangi web sitelerini sıklıkla kullanıyor? Ürününüze baktıklarında hangi nitelikleri arayacaklar ve ürününüzün bu niteliklere sahip olduğunu nasıl gösterebilirsiniz?
Bunlar, herhangi bir işletmenin bir pazarlama stratejisi planlamadan önce cevabını bilmesi gereken birkaç soru. Birkaç iyi açık uçlu soru bulun ve ardından kendi pazar araştırmanızı yürütün. Sosyal olun, müşterilere düşüncelerini sorun ve insanların sosyal medyada şirketiniz hakkında neler söylediğini kontrol edin. Bu, zayıf yönlerinizi belirlemenize ve pazarlama stratejinizin neye benzemesi gerektiğini bilmenize yardımcı olacaktır.
2. İçerik Pazarlamasına Odaklanın
Google'da reklam satın almak veya karmaşık bir web sitesi tasarlamak yerine, işletmenizle ilgili küçük gerçekleri detaylandıran basit bir blog veya Instagram sayfası belki de ihtiyacınızı karşılayacaktır. İşletmenizi sıcak ve dostane bir yer olarak gösteren hümanist bir yaklaşım, hedef kitlenizin neye benzediğini bilmeniz ve ardından onlara hitap edecek içerik oluşturmanız gerekir.
İçerik pazarlaması, geleneksel yaklaşımlara göre daha ucuzdur, ancak zordur. İçeriğinizi düzenli olarak güncellemeniz, her zaman söylenecek ilginç şeyler düşünmeniz ve insanları web sitenize çekmek için iyi hazırlanmış bloglar veya içerikler oluşturmanız gerekir. En önemlisi ise sürdürülebilir olmaya çalışmanızdır. Tutarlı ve devamlılık için ısrarcı olmalısınız.
3. Sosyal medyada aktif olun
Şimdiye kadarki en iyi içerik gönderisini oluştursanız bile, birileri tarafından okunmadığı sürece hiçbir önemi yoktur. Web siteniz veya bloglarınız, içerik pazarlamasını kurmanın iyi bir yoludur, ancak içerik pazarlaması, potansiyel okuyuculara ulaştırmak için mutlaka bir sosyal medya pazarlama kampanyasına bağlanmalıdır.
Fakat aktif bir sosyal medya stratejisi, her sosyal medya sitesinde bir hesap oluşturmak anlamına gelmez. Hedef kitlenizi analiz ettikten sonra, onlarla doğru ve güvenilir bir takipçi kitlesi edindikten sonra, büyük sosyal sitelerinden birine odaklanın ve yavaşça diğerlerine dağıtın. Facebook muhtemelen varsayılan seçenektir, ancak işiniz daha resmi ve profesyonelse LinkedIn'i, işiniz daha gündelikse Instagram veya Pinterest'i kullanabilirsiniz. Ve lütfen Twitter' dan kaçının. Hedeflediğiniz diğer mecralarda belli bir seviyeye ulaştıktan ve hedef kitlenizi etkilemeye başladıktan sonra Twitter ve yeni sosyal medya mecralarına geçebilirsiniz.
4. SEO'nun önemini anlayın
Sağlam bir sosyal medya stratejisi çok önemlidir, ancak Google, yeni müşterilerin işletmenizi keşfetmek için kullanabileceği en büyük araçlardan biri olmaya devam etmektedir. Bu nedenle iyi bir arama motoru optimizasyonu (SEO) stratejisine sahip olmak önemlidir.
Google'ın web sitelerini, onlara bağlantı veren diğer sayfaların frekansıyla birleştirerek karmaşık bir algoritma ile sıraladığını unutmayın. Bu, diğer sayfalara bağlantı vermek istediğiniz anlamına gelir, ve diğer web sitelerinden size geri dönüşlerin olacağını gösterir. Ayrıca içeriğinizi mutlaka düzenli olarak güncellemeniz gerekir. Bunu yaparsanız, diğerleri ürettiğiniz yeni makalelere ve videolara bağlanacak ve web sitenizi arama sıralamasında daha üst sıralara çıkaracaktır.
SEO çalışmasında kullanılacak anahtar kelimeler küçük püf noktaları olsa da, bir Google aramasında yükselmenin en iyi yolunun tutarlı ve kaliteli içerikle ortaya çıkmak olduğunu unutmayın.
5. Mobil müşterilere hitap edin
Artık günümüzde insanların her zamankinden daha fazla çevrimiçi olduğunu ve iş yapmak için cep telefonlarını kullandıklarını biliyoruz, ancak hala ne kadar çok kullanıldığını tahmin edemiyoruz. 2018 yılında bir yetişkinin sosyal medyada bir günde geçirdiği ortalama süre 142 dakikaydı, bu rakam 2019'da yaklaşık iki buçuk saate, ardından 2020'de 3 saate yükseleceği tahmin ediliyordu. Fakat tüm dünyayı etkileyen pandemi sürecinin, bu zamanın çok daha üstünde olabileceğini gösterdi. Son rakamlar, 2021'de dünya çapında 3,78 milyar sosyal medya kullanıcısı olduğunu gösteriyor -ki bu bir yıl öncesine göre yüzde beş artış demek.
Ayrıca, 2017'deki sosyal kullanıcı sayısından 920 milyon daha fazla, bu da sadece beş yılda yüzde 32,2'lik büyük bir artışı temsil ediyor. Ve bu artışın bu şekilde devam ederse, 2025 yılında ortalama 4,41 milyar sosyal medya kullanıcısı olacağı öngörülüyor.
Sonuç olarak, herhangi bir işletmenin bir mobil stratejisi mutlaka olmalıdır. Bu, web sitenizi mobil kullanıcılar tarafından kolayca gezinebilecek şekilde tasarlamanız gerektiğinden, etkili bir sosyal medya yönetimi yapmanızın zorunluluğunu gösteriyor.
Comments